Předmětem diskuze byly mimo jiné témata, které se MAS Buchlov v rámci tohoto projektu rozhodla řešit:
Téma číslo 1 – Protipovodňová opatření jako součást krizového řízení:
* Každá obec má zpracovaný protipovodňový plán zabezpečující řízení ochrany před povodněmi, včetně protipovodňových opatření.
* Role MAS by mohla spočívat především v pořádání vzdělávacích programů, propagaci příkladů dobré praxe, anebo v možnostech čerpání prostředků.
Téma číslo 2 – Regionální školství:
* Na území MAS najdeme zde celkem 19 tříd mateřských škol a 56 tříd základních škol. V rámci středoškolského vzdělání se v území nachází pouze jedna škola, a to gymnázium v obci Velehrad.
* Role MAS by mohla spočívat v roli komunikátora společných akcí (kulturně společenské, sportovní, atd.) a projektů zaměřených na vzdělávání, předávání zkušeností i propagace příkladů dobré praxe těchto zařízení.
Téma číslo 3 – Odpadové hospodářství:
* Mikroregion Buchlov zřídil v minulosti sběrný dvůr v obci Buchlovice, kde se nachází i sběrna odpadového papíru a textilu.
* Nakládání s odpady je finančně velmi náročné.
* Obce na jedné straně umožňují občanům v daném území bezplatné ukládání komunálního odpadu, jehož likvidaci však musí hradit z rozpočtu obcí. Tento systém by na jedné straně měl zamezovat černým skládkám, ale na druhé straně nenutí obyvatele šetrně nakládat s odpady.
* Role MAS by mohla spočívat v roli komunikátora při výměně zkušeností v dané oblasti nejenom v rámci obcí, ale ostatních mikroregionů, které se potýkají se stejnou problematikou. Prioritou by mělo být společné vzdělávání, plánování a koordinaci kapacit pro separaci, sběr a likvidaci odpadů.